Kėdainių kultūros centre, 2018 10 18 - 18:30

Bilieto kaina –8, 11, 13, 15 Eur

Bilietus galite įsigyti TIK internetiniame portale bilietai.lt paspaudę šią nuorodą https://shop.piletilevi.ee/public/?concert=256076&design=bilietai&lang=lit&center=1745#view=ticketsselect

Gražiausia 1660-ųjų Londono moteris iš tikrųjų buvo… vyras.

Tais laikais, kai teatras priklausė tik vyrams, kai gražiausia ir pati populiariausia 1660-ųjų  „scenos moteris“ pasirodė esanti vyras – istorinė asmenybė aktorius Edvardas „Nedas“ Kynastonas, kurio gracija ir mokėjimas atrodyti itin moteriškai žavėjo publiką.  Tačiau XVII-tame amžiuje viskas radikaliai pasikeičia. Naujasis karalystės vadovas atšaukia draudimą moteriškos lyties atstovėms vaidinti teatro scenoje ir aktoriui Kynastonui tenka save atrasti iš naujo.
Spektaklis „Scenos gražuolė“ nukelia į teatrinės revoliucijos laikus, kuomet XVII a., po ilgamečio vyrų dominavimo teatre, į sceną pagaliau leidžiama įžengti moterims. Tai taip pat reiškia, jog nuo šiol vyrams uždraudžiama persikūnyti į moteriškus vaidmenis. Istorinei asmenybei Edvardui Kynastonui, pelnytai galinčiam būti pavadinti geriausiu vyru ‒ moterų vaidmenų atlikėju, tai ‒ be abejonės, buvo ir vienas sudėtingiausių gyvenimo laikotarpių. Jaunystės, grožio ir talento pagalba prasiskynęs kelią į žiūrovų širdis, pramintas „žaviausia kada nors matyta moterimi“, ir nuo jaunų dienų mokytas persikūnyti tik į moteris, Kynastonas netrukus atsiduria ties profesine ir tapatybės kryžkele. Vyksmo konfliktas dar labiau įsiplieskia, kuomet pirmąja moterimi, lipsiančia ant scenos tampa Kynastono aprengėja Marija. Viskas dėsninga: kuo labiau auga jos šlovė, tuo labiau skursta jo asmenybė ir tapatumas. Tai istorija apie konkurenciją ir partnerystę, vidinio lūžio momentą, vedantį į ilgas klajones po savąjį „aš“.
Tai istorinis įvykis, kuris teatro mene sukėlė tikrą revoliuciją.  Siužetas gilus, įdomus pasakoja apie lytis, vaidybą, uždegančią meilę, apie tai, kad tikro talento nesunaikins jokia kritika.
Ar aktorius priklauso vaidmeniui, ar vaidmuo priklauso aktoriui? Kas lieka iš menininko atėmus jo meną? Kodėl menininkui, praradusiam savo meną tenka kurti savo sielą iš naujo. Ką reiškia būti geram aktoriui? Fortūna šypsosi tiems, kurie sugeba keistis ir atsakyti į klausimą „kas tu esi DABAR?“.
Šiame spektaklyje dramos žanras, meilės ir komiškos scenos persipina su istorine autentika: muzika, kostiumais ir dvasia, būdinga to laikmečio teatrams. Įtraukiantis, vietomis netgi trikdantis siužetas sukasi apie aktorių ir jo persikūnijimo problematiką, o gausiam, spektaklyje vaidinančiam aktorių arsenalui labiau už viską rūpi atiduoti duoklę kilniam aktorystės bei teatro menui. Šis spektaklis atkakliai ir be atvangos liudija apie meno jėgą ir poveikį gyvenimui; gyvenimui, kuris intensyvumu neretai nusileidžia pačiam menui. „Scenos gražuolė“ pelnytai gali būti pavadinta Užupio dramos teatro meilės ‒ teatro menui ‒ deklaracija.

Teatras šį spektaklį rekomenduoja: tiems, kurie turi humoro jausmą, mėgsta aktorių vaidybą, dialogą ir kostiumus, gilią ir įdomią filosofiją apie lytis ir aktorystės meną. Tiems, kas tiki meilės šviesa. Na ir žinoma, mylintiems teatrą. Spektaklis patiks žiūrovams, jeigu patiko Ž. B. Moljero komedija „Skapeno klastos“ ir Ch. Hamptono  „Pavojingi ryšiai“.